/

LCL Plays Growing Role in Global Ocean Transportation

(VLR) Demand for less-than-containerload (LCL) services is rising among global importers and exporters whose business models rely on cost, inventory control, and supply chain visibility. The shift to more LCL services in industries such as oil and gas (O&G), retail, and automotive can be attributed to several factors.


Demand for less-than-containerload (LCL) services is rising among global importers and exporters whose business models rely on cost, inventory control, and supply chain visibility. The shift to more LCL services in industries such as oil and gas (O&G), retail, and automotive can be attributed to several factors.

Oil and gas fuels change: Running an end-to-end logistics operation in a global O&G market is complex, but some of that complexity is eased by new lane additions to ocean freight services that link key geographies while reducing cargo handling.

The multi-billion-dollar companies harvesting our worlds energy cannot tolerate supply chain delays or inventory depletion. O&G companies need efficient and cost-effective replenishment to supply global locations with new parts and equipment. LCL service provides that capability.

O&G companies want quick shipment pickup; crating options for improperly packaged or easily damaged cargo; and flexibility in cargo cutoffs for container loading. After an LCL shipment is exported, communicating vessel details and forecasted arrival via Web tracking allows O&G companies to manage deliveries or schedule crews to work rigs or production line operations at the destination. Being able to properly communicate and declare to the import customs agency eliminates the need to hold or inspect cargo.

Retail takes stock: As global retailers adjust to volatile consumer demand, third-party logistics (3PL) providers continue to enhance services that provide more control over shipments and quicker cargo availability at destination.

Retailers also want the ability to keep inventories moving without overstocked supplies, and at a low cost. LCL allows retailers to properly plan transit times so they can order just the products they need, and send shipments either to distribution centers or direct to store/customer. This approach helps maintain a balanced inventory that maximizes on-shelf availability without excess inventory or on-site stock.

When 3PLs control cargo flow and routing, they can respond to retailers need for last-minute availability, pickup and delivery scheduling, or even mode changes in transit.

The logistics provider may also be able to select steamship lines that provide the best service levels in terms of on-time delivery against posted schedules, as well as flexibility in working with terminals and/or railheads to help expedite cargo availability and release.

Automotive rolls on: Freight forwarders must tailor solutions to meet automotive shipper requirements, whether its choosing an LCL service to match production schedules or providing visibility to key milestone events.

Integrating LCL into an automakers supply chain helps streamline product flow to keep logistics costs down while keeping the assembly line moving. By supplying a detailed LCL door-to-door schedule, logistics providers help automakers maintain production plans and allow buyers to cut sourcing costs.

As evidenced by the O&G, retail, and automotive industries, LCL services are necessary when building a true end-to-end supply chain.

Ý kiến bạn đọc

Chưa có ý kiến nào. Hãy là người để lại ý kiến đầu tiên.

Ý kiến của bạn

0

Tối thiểu 10 chữTiếng Việt có dấuKhông chứa liên kếtGửi bình luận

Vui lòng nhập mã bảo mật để gửi bình luận lên hệ thống
Gửi bình luận

Phối hợp giải quyết xe hàng nông sản ùn ứ tại cửa khẩu Tân Thanh

Ngày 21/10/2019 lúc 10:21

Ngày 20/10, Thứ trưởng Bộ Nông nghiệp và Phát triển Nông thôn Phùng Đức Tiến cùng đoàn công tác đã đến cửa khẩu Tân Thanh (Lạng Sơn), kiểm tra, chỉ đạo công tác phối hợp giải quyết thủ tục thông quan giữa các đơn vị chức năng Việt Nam và phía Trung Quốc, trước tình trạng nhiều xe hàng nông sản ùn ứ tại cửa khẩu này.

Nhập siêu gần 400 triệu USD trong nửa đầu tháng 10

Ngày 22/10/2019 lúc 09:06

Đang có đà xuất siêu liên tiếp thời gian gần đây, cán cân thương mại bất ngờ đảo chiều trong nửa đầu tháng 10 với con số nhập siêu gần 400 triệu USD.

Nỗi lo luồng cạn sắp được khơi thông với cơ chế mới

Ngày 22/10/2019 lúc 08:17

Công tác nạo vét duy tu theo hình thức khoán duy trì chuẩn tắc trong khoảng thời gian xác định sẽ được thực hiện từ năm 2020.

Tàu chở container chìm trên sông Lòng Tàu: Nhiều hãng tàu thông báo tăng phụ phí

1 Giờ trước

Ngày 19/10/2019, tàu VietSun Intergrity chở 293 container khởi hành từ cảng VIC đi Hải Phòng bị chìm trên sông Lòng Tàu, làm ảnh hưởng tới luồng tàu ra vào cảng khu vực TP. HCM. Trong khi Bộ Giao thông vận tải và các cơ quan liên quan đang nỗ lực tìm cách trục vớt tàu thì một số hãng tàu vận tải container nước ngoài đang hoạt động tại Việt Nam đã thông báo sẽ tăng phụ phí đối với hàng container xuất khẩu.

Vai trò của kinh tế tư nhân ngày càng được công nhận

1 Giờ trước

Sau hơn 30 năm đổi mới, kinh tế tư nhân không chỉ lớn mạnh qua những con số mà đã từng bước được thừa nhận với vai trò dẫn dắt, là động lực quan trọng của nền kinh tế.

Nông sản và các nhóm hàng chủ lực của Việt Nam xuất khẩu đi đâu?

2 Giờ trước

Trung Quốc, Liên minh châu Âu (EU - 28 nước) là những thị trường xuất khẩu nông sản lớn nhất của Việt Nam.

Thời tiết

TP Hồ Chí Minh

Hiện tại

33°

Mây rải rác

24/10

25° - 33°

Mây rải rác

25/10

25° - 33°

Mưa giông vào buổi chiều

26/10

25° - 33°

Mưa giông rải rác

Nguồn: Weathers Underground

Tỷ giá ngoại tệ

Tỷ giá ngoại tệ cập nhật vào 23/10/2019 15:55
Mã NTTiền mặtChuyển khoảnBán
AUD15,687.4815,782.1716,050.55
EUR25,598.3925,675.4226,446.53
GBP29,522.1429,730.2529,994.89
JPY206.93209.02215.08
SGD16,818.1116,936.6717,121.64
THB750.25750.25781.55
USD23,145.0023,145.0023,265.00
Nguồn: Vietcombank

Giá xăng dầu

Giá xăng, dầu cập nhật ngày 23/10/2019 11:55
Loại xăng dầuĐơn vịGiá vùng 1Giá vùng 2
Dầu hỏaVND/L1525015550
DO 0,001S-VVND/L1652016850
DO 0,05S-IIVND/L1622016540
E5 RON 92-IIVND/L1947019850
Xăng RON 95-IIIVND/L2079021200
Xăng RON 95-IVVND/L2089021300
Nguồn: Petrolimex