How consumers are transforming supply chain

(VLR) (Vietnam Logistics Review) For an industry that is transformed by the everyday behaviour of consumers, supply chain should not only respond to socio-economic growth, but help to facilitate it. In this digital age, supply chain systems are of much greater importance to the consumer.

(Vietnam Logistics Review) For an industry that is transformed by the everyday behaviour of consumers, supply chain should not only respond to socio-economic growth, but help to facilitate it. In this digital age, supply chain systems are of much greater importance to the consumer.

A movement towards online shopping, coupled with improved social connectivity and technology has led to a culture of instant demand and satisfaction. In order to understand exactly how the industry is being changed by this, it is necessary to acknowledge the impact of the consumer.

The online shopper

The significant shift from an in-store demand to online shopping is having an incredible impact on the supply chain process for retailers. This completely new type of shopper desires a seamless experience from the basket to their doorstep.

They have a broad knowledge of the market and a heightened interest in the supply chain. It is a consumer that expects to know where the product is coming from, how it is made and the amount left in stock. Above all, they want to know these things now.

Retailers must operate under the weight of this expectation, where one error in stocktake or product quality could cost them a customer for life. In a world where consumers can purchase anything they want, from whichever company they choose, it is up to supply chain professionals to help position brands to deliver an unrivalled experience.

Instant culture

Perhaps the largest impact on supply chain from Gen Y is a sense of instant demand and satisfaction. If Jack wants a new couch for his apartment, he could search and buy one during his lunch break. With orders placed in a matter of minutes, and all through an app on his phone, Jack could kit out his entire residence in an afternoon.

These products are then expected to arrive in a timely manner, by which I mean a short number of days. It is this increasing standard that continues to shape the supply chain industry into one that is faster, more agile and able to overcome problems.

The delivery of goods and services is a prime example of this. Companies compete with shipping that is cheap and quick, if not free. Consumers also demand the ability to track the process of the products until the final moment of delivery. This has forced businesses to pay careful attention to their supply chain system. If even a minor delay occurs, it has to be dealt with swiftly, before the consumer cancels their order and buys from the competition.

Social media

Social media channels are often described as a double edged sword, and not without good reason. When used correctly, they can propel a business onto the world stage almost overnight. But with more than 1.7 billion people across the globe connecting online, even the smallest error in judgement could spell disaster.

These platforms offer a unique opportunity for supply chain professionals to access real-time feedback. A single click onto the company Facebook page could reveal a lost customer order, complaint about the purchasing experience or glowing recommendation, laid out for the world to see.

This has transformed the supply chain industry completely, where a more transparent system means that companies can predict demand, gain insight into consumer trends and ultimately use social media to establish a more efficient process. As more consumers take to the internet to share, discuss and interact with the brands they buy from, monitoring supply chain interactions and identifying innovations have never been easier.

Ý kiến bạn đọc

Chưa có ý kiến nào. Hãy là người để lại ý kiến đầu tiên.

Ý kiến của bạn

0

Tối thiểu 10 chữTiếng Việt có dấuKhông chứa liên kếtGửi bình luận

Vui lòng nhập mã bảo mật để gửi bình luận lên hệ thống
Gửi bình luận

Định hình xu hướng vận tải đường bộ khu vực châu Á – Thái Bình Dương

2 Giờ trước

Trong giai đoạn hoạt động logistics đang chịu ảnh hưởng của COVID-19, việc có được tầm nhìn tổng quát theo thời gian thực với thông tin chính xác là điều đặc biệt quan trọng quyết định tính liên tục và hiệu quả của chuỗi cung ứng. Hãy cùng chuyên gia Vận tải đường bộ của Kuehne+Nagel tìm hiểu về công nghệ mới có thể giúp công ty của quý khách hàng cải thiện hoạt động vận hành và gia tăng hiệu quả chuỗi cung ứng một cách bền vững.

Thẻ thanh toán xăng dầu điện tử

2 Giờ trước

Thẻ thanh toán xăng dầu điện tử là một giải pháp công nghệ nhằm tái định nghĩa phương thức kiểm soát chi tiêu nhiên liệu, cắt giảm chi phí, đồng thời tối ưu hoạt động quản lý đội xe cho các doanh nghiệp. Đây là chìa khóa giúp các doanh nghiệp nâng cao hiệu quả hoạt động và năng suất, đồng thời mở ra những cơ hội tăng trưởng và lối đi mới cho các hoạt động thương mại.

Trường Đại học Công nghiệp Vinh: "Học để làm việc, Học để làm giàu"

3 Giờ trước

Với phương châm hoạt động thiết thực, Trường Đại học Công nghiệp Vinh (IUV) thiết kế chương trình đào tạo theo hướng “Gắn nhà trường với doanh nghiệp”. IUV hiện đang liên kết, phối hợp với nhiều công ty, doanh nghiệp trong và ngoài nước, tạo nhiều điều kiện, cơ hội để sinh viên trải nghiệm thực tế, làm việc và phát triển trong môi trường chuyên nghiệp.

Hiệp định EVFTA: “Chiếc vé thông hành” có trả phí

3 Giờ trước

Hiệp định EVFTA dự kiến sẽ giúp kim ngạch xuất khẩu của Việt Nam sang EU tăng thêm khoảng 42,7% vào năm 2025 và 44,37% vào năm 2030 so với không có Hiệp định. Lợi là thế, nhưng song hành với những cơ hội mà EVFTA đem lại sẽ có không ít khó khăn, thách thức. Và những thách thức này chính là con đường dù sớm hay luộn thì các doanh nghiệp Việt cũng phải đi qua...

Thời tiết

TP Hồ Chí Minh

Hiện tại

32°

Mây rải rác

08/07

25° - 32°

Mây rải rác

09/07

25° - 33°

Mưa giông vào buổi chiều

10/07

25° - 33°

Mưa giông rải rác

Nguồn: Weathers Underground

Tỷ giá ngoại tệ

Tỷ giá ngoại tệ cập nhật vào 07/07/2020 16:51
Mã NTTiền mặtChuyển khoảnBán
USD23,070.0023,100.0023,280.00
AUD15,802.4415,962.0616,462.41
EUR25,599.0025,857.5826,904.58
GBP28,284.3628,570.0629,465.61
JPY208.84210.95218.82
SGD16,260.8416,425.0916,939.94
THB660.43733.81761.37
Nguồn: Vietcombank

Giá xăng dầu

Giá xăng, dầu cập nhật ngày 07/07/2020 11:51
Loại xăng dầuĐơn vịGiá vùng 1Giá vùng 2
Dầu hỏa 2-KVND/L1003010230
DO 0,001S-VVND/L1241012650
DO 0,05S-IIVND/L1211012350
E5 RON 92-IIVND/L1425014530
Xăng RON 95-IIIVND/L1497015260
Xăng RON 95-IVVND/L1507015370
Nguồn: Petrolimex