Thứ tư, 04/08/2021Hotline: 0816 886 786Quảng cáo

Interlog – Maruzen Densan in development cooperation of new consolidation areas: Reduce Congestion & Logistics Costs

(VLR) (Vietnam Logistics Review) On 29th November 2016, in Ho Chi Minh, International Logistics Co. (Interlog) and Maruzen Densan Logistics Corporation (Maruzen Densan) – Japan has signed the strategic cooperation document in building new warehouse areas (new consolidation hub) in TBS Logistics (Di An, Binh Duong province). This collaboration was based on the strength of both sides, including consolidation (consol) of break bulk cargos like Interlog or Maruzen Densan and experiences as well as customer relations in both the North and the South’s markets.

(Vietnam Logistics Review) On 29th November 2016, in Ho Chi Minh, International Logistics Co. (Interlog) and Maruzen Densan Logistics Corporation (Maruzen Densan) – Japan has signed the strategic cooperation document in building new warehouse areas (new consolidation hub) in TBS Logistics (Di An, Binh Duong province). This collaboration was based on the strength of both sides, including consolidation (consol) of break bulk cargos like Interlog or Maruzen Densan and experiences as well as customer relations in both the North and the South’s markets.

Discussing with us, the representative from leaders of InterLOG and Maruzen Densan acknowledged about an idea and determination of formation of new consolidation hub and TBS logistics is a chosen partner due to its most proper place and position. We recognized and expected that this new hub would help to lessen congestion and stagnation of goods consolidated daily at Cat Lai port. This place has been considered as a “hot pot” causing a stop of goods forwarding and transport demands of citizens here for a long time as well as influencing economically on import- export procedures, especially break - bulk cargos at CFS warehouse. Based on statistic data and report of specialized agencies, on a 7-km long road at the gate of Cat Lai port, there are about 17,000 moves of vehicles per day, mostly heavy trucks and trailer with containers, so that it easily leads to traffic congestion and cargo stagnation in about 3 -4 hours here. Consequently, this causes a range of fees incurred due to the loss during the time waiting for cargos releases at the port and time stuck in traffic jam..., affecting directly on processing of goods/ customers’ orders.

Mr.Nguyen Duy Minh - General Director of INTERLOG and Ms.Nguyen THi Vui - General Director of TBS Logistics at the new cargo consolidation area

In fact, according to our survey and positioning – TBS Logistics has very important location when connecting with many industrial zones (IZ) surrounded such as AMATA, Long Thanh, Song Than, VSIP etc. and the high-tech zones like Linh Trung IZ of Ho Chi Minh city. The distance from these IZs to TBS Logistics is from 6 – 8km on average. With this point, shipment costs could be reduced by 20% in comparison with current costs at Cat Lai port. Also, with the area of 135,000m2 equipped with full functions and infrastructure of one international standardized CFS having local customs unit (Binh Duong customs), cargos here can be fully processed though a standard procedure as the same in anywhere else, satisfying all assurance requirements on cargo quality, time and costs for clients.

Having good offers about infrastructure, time forwarding and transport costs in TBS Logistics, the services here are divided in different routes and provided weekly.

Services of retail cargos at new place, TBS Logistics, not only create interests for goods owners, producers in the region but also provide standard environment for the service operation of freight forwarders who have demands on retail goods in common routes in this region.

Ý kiến bạn đọc

Chưa có ý kiến nào. Hãy là người để lại ý kiến đầu tiên.

Ý kiến của bạn

0

Tối thiểu 10 chữTiếng Việt có dấuKhông chứa liên kếtGửi bình luận

Vui lòng nhập mã bảo mật để gửi bình luận lên hệ thống
Gửi bình luận

7 tháng có 27 mặt hàng xuất khẩu vượt trên 1 tỷ USD

16 Giờ trước

Trong bối cảnh dịch bệnh Covid-19 tiếp tục có những diễn biến phức tạp, lan rộng ra nhiều tỉnh, thành phố trên cả nước, đặc biệt là tại Thành phố Hồ Chí Minh - đầu tàu kinh tế của cả nước và nhiều tỉnh thành khác tại khu vực phía Nam, hoạt động xuất nhập khẩu trong tháng 7 đang có phần chững lại. Tuy nhiên, tính chung 7 tháng đầu năm 2021, xuất nhập khẩu vẫn duy trì tốc độ tăng trưởng cao so với cùng kỳ năm trước.

Thu ‘trái ngọt’ từ Hiệp định EVFTA

16 Giờ trước

Tính riêng 6 tháng đầu năm 2021, tỷ lệ tận dụng ưu đãi thuế EVFTA với hàng xuất khẩu lên đến 29,09% . Nhiều mặt hàng nông, lâm nghiệp xuất khẩu chủ lực của Việt Nam đã có mức tăng trưởng đáng kể so với cùng kỳ năm 2020, cụ thể như: sản phẩm từ cao su đạt 61 triệu USD tăng 56,91%; gạo đạt 5,2 triệu USD tăng 3,73; sản phẩm mây, tre, cói và thảm đạt 70,5 triệu USD tăng 33,75%; rau quả đạt 63,8 triệu USD tăng 12,5%.

Hàng hóa đang tồn ở cảng Cát Lái lên tới gần 107.000 TEUs

17 Giờ trước

Hiện tại, hàng đang tồn tại cảng Cát Lái (TP. Thủ Đức, TP. HCM) khoảng 106.717 TEUs, chiếm 86% dung lượng bãi. Cảng lo ngại hàng nhập tồn lâu ngày sẽ ảnh hưởng đến sản xuất.

Thời tiết

Hiện tại

°

Nguồn: Weathers Underground

Tỷ giá ngoại tệ

Tỷ giá ngoại tệ cập nhật vào 04/08/2021 03:34
Mã NTTiền mặtChuyển khoảnBán
AUD16,482.1716,648.6617,170.68
EUR26,555.3626,823.5927,937.21
GBP31,080.8031,394.7432,379.13
JPY204.69206.76215.43
SGD16,544.6416,711.7617,235.76
THB615.51683.90709.59
USD22,820.0022,850.0023,050.00
Nguồn: Vietcombank

Giá xăng dầu

Giá xăng, dầu cập nhật ngày 03/08/2021 23:08
Loại xăng dầuĐơn vịGiá vùng 1Giá vùng 2
Dầu hỏaVND/L1539015690
DO 0,001S-VVND/L1672017050
DO 0,05SVND/L1637016690
Xăng E5 RON 92-IIVND/L2049020890
Xăng RON 95-II,IIIVND/L2168022110
Xăng RON 95-IVVND/L2178022210
Nguồn: Petrolimex