Thứ năm, 27/01/2022Hotline: 0816 886 786Quảng cáo

Doosan Vina completed the super erection of Gemalink’s STS cranes unit 7

(VLR) After nearly eight months since signing the contract to supply two additional super-heavy STS (ship-to-shore) cranes weighing 3,400 tons to the Gemadept - CMA CGM, two STS cranes number 7 and 8 of the Gemalink project have formed after super erection.

These are the seventh and eighth unit that Doosan Vina manufactures for Gemalink International Port located in Ba Ria - Vung Tau province

These are the seventh and eighth unit that Doosan Vina manufactures for Gemalink International Port located in Ba Ria - Vung Tau province

Constantly making efforts to overcome all challenges due to the impact of the COVID-19 epidemic, Doosan Vina always proactively takes advantage of opportunities and flexibly adapts to both strengthening the epidemic prevention and ensuring uninterrupted production activities.

“For two additional super heavy cranes No.7 and 8 of the Gemalink RMQC project, after signing the order in March 2021, we started production in April and have completed 100% of fabrication and about 90% of the erection. Currently, we along with workers of subcontractors have just completed the Super Erection of Unit 7 and are preparing to step toward to the electrical system connection, elevator alignment, gantry, and cable reel phases." Yoon Young Sang, Team Leader of Erection, Doosan Vina said.

The Super Erection is the most important stage of the crane erection. It took about 04 hours to complete the installation of the winch system to winch and pull large parts such as Boom & Girder, Top Beam, Top Leg, Machinery House to assemble, connect with 4 legs to form a complete RMQC crane, then switch to the stages of electrical connection, installation of elevator system, line check, power on, and operation test.

Along with the erection of unit 7, unit 8 of this project is also in the electrical connection for the Machinery House and preparing necessary things for the Super Erection.

These giant STS cranes can lift 65 tons cargo containers from large mother vessels up to 200,000 DWT

These giant STS cranes can lift 65 tons cargo containers from large mother vessels up to 200,000 DWT

By design, each of the eight STS cranes of the Gemalink project is 93m high, 150m long, 27m wide and weighs more than 1,700 tons. It can reach up to 70 meters into the sea (equivalent to 24+2 rows of containers) and could lift the project cargo of 65 tons from large mother vessels up to 200,000 DWT. With a such big size, the in-charge engineers must calculate and check each parameter carefully to meet the technical requirements, accuracy, and safety in each production step.

As planned, these two super-heavy cranes will be electrically connected, commissioned in mid-November, and handed over to the customer as per contract term. Once put into operation, they along with six STS cranes (supplied by Doosan Vina in 2020) will contribute to meeting the needs of improving loading and unloading efficiency, exploiting the full design of 1.5 million TEU of phase 1 from Y2022 at the Gemalink port, Gemadept - CMA CGM.

Thụy Hậu

Ý kiến bạn đọc

Chưa có ý kiến nào. Hãy là người để lại ý kiến đầu tiên.

Ý kiến của bạn

0

Tối thiểu 10 chữTiếng Việt có dấuKhông chứa liên kếtGửi bình luận

Vui lòng nhập mã bảo mật để gửi bình luận lên hệ thống
Gửi bình luận

Doosan Vina được đặt hàng 6 cẩu bờ STS Panamax để trang bị cho hệ thống cảng biển miền Bắc

Ngày 25/01/2022 lúc 17:27

Doosan Vina sẽ tiếp tục cung ứng 6 cẩu bờ STS loại Panamax cho các cảng biển của khách hàng Gemadept với hợp đồng 3 chiếc đầu tiên đã được ký kết vào ngày 8/9/2021 và 3 chiếc còn lại ký vào ngày 20/1/2022.

Ra mắt Mạng lưới Câu lạc bộ logistics sinh viên Việt Nam

Ngày 24/01/2022 lúc 08:52

Ngày 23/01 vừa qua, Mạng lưới Câu lạc bộ Logistics sinh viên Việt Nam (LCN) đã chính thức được ra mắt dưới hình thức online thông qua nền tảng Zoom và livestream trực tiếp trên fanpage của Mạng lưới (facebook.com/lcn.vn). Chương trình đã nhận được đông đảo sự quan tâm của các bộ ngành, doanh nghiệp, giảng viên cùng sinh viên trên khắp cả nước.

Đèo Cả lên tiếng về công nợ của các nhà thầu tại Trung Lương - Mỹ Thuận

Ngày 24/01/2022 lúc 08:29

Về việc một nhóm người đã căng băng rôn với nội dung “Yêu cầu Tập đoàn Đèo Cả, BOT Trung Lương - Mỹ Thuận thanh toán tiền vật liệu làm đường cao tốc 13 tỷ 533 triệu cho Công ty Nguyễn Vinh”, hay “Đường làm xong, nợ không trả kéo dài 19 tháng, Tập đoàn Đèo Cả, BOT Trung Lương - Mỹ Thuận không thanh toán” ngay gần hiện trường dự án, Ban điều hành dự án Trung Lương - Mỹ Thuận cho biết, từ khi có sự tranh chấp của Tây An (đơn vị trực tiếp ký hợp đồng mua bán nguyên vật liệu với Nguyễn Vinh) và Nguyễn Vinh, doanh nghiệp dự án (DNDA) đã cho rà soát, kiểm tra các hồ sơ công nợ của các bên trình lên. Việc nợ này hoàn toàn không liên quan đến DNDA và Tập đoàn Đèo Cả.

Thời tiết

Hiện tại

°

Nguồn: Weathers Underground

Tỷ giá ngoại tệ

Tỷ giá ngoại tệ cập nhật vào 26/09/2021 17:45
Mã NTTiền mặtChuyển khoảnBán
AUD16,185.9316,349.4216,862.19
EUR26,044.7926,307.8727,400.28
GBP30,430.7030,738.0831,702.11
JPY200.85202.88212.47
SGD16,438.0016,604.0417,124.79
THB603.27670.30695.48
USD22,630.0022,660.0022,860.00
Nguồn: Vietcombank

Giá xăng dầu

Giá xăng, dầu cập nhật ngày 26/09/2021 11:15
Loại xăng dầuĐơn vịGiá vùng 1Giá vùng 2
Dầu hỏaVND/L1564015950
DO 0,001S-VVND/L1693017260
DO 0,05SVND/L1658016910
Xăng E5 RON 92-IIVND/L2071021120
Xăng RON 95-II,IIIVND/L2194022370
Xăng RON 95-IVVND/L2204022480
Nguồn: Petrolimex