ASEAN

China+1: ASEAN trở thành trục mới của hàng không liên vận
Chiến lược “China+1” đã rời khỏi sách lược phòng ngừa và bước vào giai đoạn triển khai thực tế. Từ cuối 2024 sang 2025, nhiều nhà sản xuất và bán lẻ quốc tế phân tán công đoạn sang Việt Nam, Thái Lan, Indonesia, Malaysia… làm bản đồ gom hàng đường không và các tuyến liên vận (sea-air/road-air) trong khu vực dịch chuyển rõ rệt.
  • China+1: ASEAN Becomes the New Multimodal Air Hub
    The “China+1” strategy has moved beyond a contingency plan and into practical execution. From late 2024 into 2025, many global manufacturers and retailers have redistributed production stages to Vietnam, Thailand, Indonesia, Malaysia, and others—noticeably reshaping the air consolidation map and multimodal (sea-air/road-air) corridors across the region.
  • Air Cargo Outlook 2025
    After a strong rebound in the second half of 2024, the air cargo market steps into 2025 with a noteworthy paradox: demand remains “warm,” yet most indicators suggest an explosive peak season is unlikely. Instead, the sector is set on a cautious growth path, constrained by tariffs and geopolitics, aircraft capacity structure, and shifting shipper behavior.
POWERED BY ONECMS - A PRODUCT OF NEKO